top of page
nir_yefet_restaurant_design.jpg
  • תמונת הסופר/תניר יפת - מעצב פנים

עיצוב הבית


בתקופה שלפני השיפוץ או הבניה, אתם אוספים רעיונות ממלא מקומות - מגזינים, אינטרנט, חברים, דודים, הסבא והסבתא שעשו שיפוץ אחד בכל חייהם, או חבר שעשה שיפוץ, בנה בית והיום הוא המומחה בחבורה.

הכל טוב... הכי חשוב שתזכרו שכרגע מדובר בעיצוב הבית שלכם ולא של אחרים.

עבור עיצוב הבית שלכם, אתם תעבדו עם בעלי המקצוע שלכם יהיה נוח לעבוד אתם וכך גם העיצוב ובחירת החומרים הסופיים, תהיה לפי טעמכם האישי ומעצב פנים ידאג לחיבור ולהתאמה ביניהם.

לא מזמן ישבתי עם זוג שסיים את בנית הבית שלו 3 שנים לפני יום פגישתנו. ישבנו בסלון שלהם, כאשר שניהם נראים קצת ממורמרים על המצב שבו הם נמצאים כעת - לפני שלוש שנים הם בנו את הבית והם משתגעים כעת מהתכנון שלו, הרבה דברים אינם מתוכננים נכון ואפילו בחוסר התאמה למי שהם ולצרכים שלהם, בחירת החומרים איננה מאוזנת - ישבנו בסלון קפוא קפוא ( לא היה קר ) אבל התחושה הייתה כזאת - כל החלל היה בטון, הרצפה בטון, הקירות בטון, המזנון בטון, החצר בטון, השולחן ברזל ובטון וזהו !

אני אישית מאוד אוהב ברזל ובטון, אך יש דרכים להשתמש בהם על מנת שהמצב לא יגיע לתוצאה הזאת.


מה עושים ?

בהתאם למקרה הזה אפרט כאן מספר דברים שעוזרים להכניס חמימות ואווירה לבית ולשבור את הקרירות :


צבע - במקרה הזה הבטון שלט, אבל שלט יותר מידי, יש מקומות שצריך וכדאי לשבור את הצבע השולטעל מנת לאזן את סקאלת הצבעים וליצור את החמימות והאווירה הרצויה בחלל.

צבע יכול להיות להתבצע בצביעה, על ידי תאורה, בנגרות עץ, מתכת ועוד. נסו לבחור צבעים שאתם מתחברים אליהם, זה גם בסדר לבחור בהתחלה במניפת הצבעים, את כל הצבעים שאתם אוהבים ורק לאחר מכן, לסנן ולהמשיך לסנן, עד שתגיעו לגוון אחד או יותר שמשתלבים בהרמוניה מושלמת עם סקאלת הצבעים בחלל.

סקאלה זו של צבעים תלווה אתכם ביתר הבחירות בפרויקט.

אגב הזוג עם הבית מבטון, זוג מאוד מקסים, עשינו מספר שינויים והם היום לא מאמינים שהם באמת אוהבים את הבית, אומנם הם נאלצו להשקיע שוב כסף במקום בפעם אחת בשלב שבו בנו ועיצבו את הבית שלהם. למזלם ניתן לומר שהייתה להם את היכולת להשקיע שוב וכיום הם מאושרים מהתוצאות ונהנים מהבית ועל כך אני שמח.


לפעמים רואים בית בקטלוג או מגזין - ניתן לראות חלל עוצר נשימה בצילום מקצועי ולאהוב את החלל שצולם עבור קטלוג או מגזין עיצוב פנים העוסק בעיצוב הבית. הצילום לעיתים נעשה רק בשביל להדגיש כורסה בחלל, אז אל תטעו או תתבלבלו מתמונות של עיצוב הבתים והדירות עם בטון אדריכלי, הכל מהמם זה נכון, אבל צריך לתכנן ולבחור נכון בשביל שיהיה גם כיף לגור ולארח בבית שלכם.


טקסטיל - שטיחים, כריות , ריהוט מרופד, שטיח, ווילונות - המון חומר והמון מקום להכנסת עניין, בחירה נכונה לפי סקאלת הצבעים שלכם והמינונים הנכונים לעיצוב הבית.



צמחים - צמחים מכניסים חיים, משהו רענן שצומח בחלל, משהו חי, ירוק לרוב עובד, צריך לבחור צמחים שמתאימים לחוץ ולפנים הבית, לאזור מוצל, עם שמש או חצי שמש, לפי המיקום שבו יהיו העציצים בבית ואזורי השתילה בחצר או בגינה.

אנרגיה - תזכרו שבכל דבר יש אנרגיה, בחומר, צבע, מוצר, רהיט וכל דבר שייכנס לחלל, כל דבר שיהיה בחלל בסופו של דבר יגרום לכם להשפעה כזו או אחרת, תחשבו שוב רק על עצמכם ואלו שיגורו אתכם בבית, הבית צריך להתאים לכולם או לשדר את הדבר הנכון עבור כולכם.

121 צפיות
bottom of page