top of page
nir_yefet_restaurant_design.jpg
  • תמונת הסופר/תניר יפת - מעצב פנים

עיצוב מסעדות



עיצוב מסעדה - עיצוב ותכנון סטודיו ניר יפת

אוכל טוב, שתיה איכותית, קפה משובח , צוות נהדר , בעלים מדהימים , המקום נראה רע!…

האם זה נשמע לכם כמו מתכון להצלחה ?

אני בטוח שלא…

להלן מספר מרכיבים להצלחת מסעדה או כל עסק בתחום האוכל

בתחום המסעדנות ובתי הקפה ובכלל בכל תחום האירוח וההסעדה, איכות המוצר, השירות, עיצוב פנים המסעדה, נוחות הריהוט, מקצועיות הצוות, התאורה ועוד הרבה פרמטרים נוספים, חשובים מאוד ליצירת עסק בעל פוטנציאל הצלחה גבוה.

לא מעט עסקים בתחום המזון נופלים היות ולא עמדו בפרמטרים אלו או אפילו בחלקם.

עיצוב מסעדה - כלל ראשון

בחרתם לוקיישן ועכשיו אתם צריכים לעצב ולתכנן את המקום, מעצב מסעדות בוחן כבר בשלב התכנון הראשוני את המיקום ויחס העמדתו בסביבה וכלפיה ומכאן פונה לתכנן את המקום' על מנת ליצור מקום שמחובר לסביבה ומתוכנן בצורה מזמינה להיכנס ולהתנסות בחוויה.

מכירים את זה כשאתם עוברים ליד מסעדה ומסתכלים פנימה, חושבים לשתי שניות ואז אומרים " בוא נמשיך הלאה נראה אם יש עוד מקום " - על זה בדיוק אני מדבר - רושם ראשוני, עד כמה שהמוצר שלכם בפנים יהיה מעולה, אם המקום לא תוכנן נכון ובאופן מזמין המקום ייכשל.


עיצוב מסעדה - כלל שני

מעצב מסעדות, יתכנן את המסעדה על פי פרוגראמה לתכנון שהוא יקבל מבעל העסק ו/או השף של המקום ולכן לפני היציאה לדרך' עליכם לדעת בדיוק מה אתם רוצים ומה המוצר שלכם, האם אתם סטריט פוד, מסעדה רגילה, מסעדת שף, מסעדה יוקרתית, מסעדה עם קונספט ייחודי באוכל, בשירות או בעיצוב וכו'.

אישית אני לא ממליץ להיות גם וגם וגם ומה עם זה? אז גם זה ... יש הרבה כאלו - תנסו להיות ייחודיים.

עיצוב מסעדה - כלל שלישי

מהי התכנית העסקית שלכם? האם יש לכם כזו?

הרבה מסעדות נסגרות בגלל חוסר ניסיון ממשי בתחום, חוסר ידע בהתנהלות כספית ותקציבית, ניהול כושל, חיסכון בבעלי מקצוע חשובים, חסכון בציוד יקר והעדפת רכישת הזול ועוד.

כמו בכל עסק יש צורך וחשיבות גדולה בתכנית עסקית, דרך התכנית העסקית תדעו מה ייחודיות המוצר שלכם, מתחרים, שירותים נוספים, מחירים/תמחור, כמה סיבוב או לחלופין כמה אנשים עליכם לקבל ליום על מנת להיות רווחיים, תכנית שיווקית ועוד.

תכנית עסקית יכולה להציל אתכם מקריסה מהירה של עסק, לעתים אם לומדים תוך כדי תנועה, יכול להיות שברגע שכבר למדתם והבנתם את הטעויות או הכשלים במערכת, כבר לא יהיה לכם אשראי, בכדי ליישם את מה שלמדתם ובמקום זאת תאלצו לסגור או למכור את המקום במקרה הטוב או הפחות גרוע.

עיצוב מסעדה - כלל רביעי

תכנון ועיצוב פנים של מסעדה, הינו תהליך חשוב ואתם יכולים לראות זאת גם מהנקודות שמניתי קודם, אפילו ברמת התכנית העסקית, באמצעות הנתון של כמה לקוחות עליכם לקבל ביום, כך תדעו למשל מה מינימום מקומות הישיבה שאתם חייבים במקום - לא פחות מזה, שכן אם זה יהיה המצב לא תגיעו ליעדים.

ומה אם המקום קטן מידי להכיל את מספר מקומות הישיבה?

במקרה כזה, כדאי לחזור לתכנית העסקית ולבדוק כיצד ניתן להשלים עם המצב הנתון, או כיצד ניתן בכל זאת למצוא פתרון לכך. תהליך זה יכול גם להתבצע יחד עם מעצב פנים, במידה ויש לו ניסיון ורקע בתחום.

עבורי כמעצב פנים שמכיר הרבה בעלי מסעדות ובתי קפה בארץ, בעיקר באזור המרכז, אך גם בצפון ובדרום ומתוך הניסיון הממשי שלי כברמן, מנהל מסעדות ובתי קפה במשך למעלה מעשר שנים ( בעברי הרחוק ), הייעוץ הנוסף הזה הוא משהו שבא לי בטבעיות עם הלקוחות שלי, אבל אני לא אומר כאן שכדאי לחסוך בייעוץ רלוונטי.

אלו רק כללים ראשוניים להקמת מסעדה ועיצוב פנים של מסעדה, יש עוד הרבה לדעת ועוד הרבה לעבור בתהליך ההקמה והעיצוב של המסעדה.

אורח רוח, תקציב מסודר, ידע וניסיון בתחום והיעזרות או שכירת שירותיהם של יועצים מקצועיים, כדוגמת מעצב פנים, מתכנן מטבחים, רישוי וכו' רק יתרמו להצלחת העסק ולפתיחת עסק בריא ויציב כבר מהיום הראשון.

133 צפיות
bottom of page