top of page
nir_yefet_restaurant_design.jpg
  • תמונת הסופר/תניר יפת - מעצב פנים

עיצוב מלונית


עיצוב חדר מלונאי - עיצוב פנים סטודיו ניר יפת

מה ההבדל בין מלונית לבית מלון ?

ההבדל בין השניים הוא הסיווג על פי הגדרות משרד התיירות :

מלונית -

מתקן אירוח תיירותי המתאפיין בכך שלפחות 80% מסך יחידות האירוח הם חדרים (היתר יכולים להיות יחידות סטודיו וסוויטות לסוגיהן) והכולל בין 11 ל 24 - יחידות אירוח וכן שטחים ציבוריים ושטחים שירותיים, בהתאמה לרמה אחת מתוך סיווג של שתי רמות : C- ו A ובהתאמה לאופי המלונית.

דרישות התקנים לגבי מלוניות מאופיינות בהיקף קטן יחסית של שטחים ציבוריים ושירותיים ובגמישות גבוהה.


מלונית סוויטות -

להבדיל ממלונית, מלונית סוויטות תכלול לפחות 80% מסך היחידות הם סוויטות והיתר יכול להיות יחידות סטודיו והרמות הן A ו-C.

בית מלון -

מתקן אירוח תיירותי המתאפיין בכך שלפחות 80% מסך יחידות האירוח הם חדרים (היתר יכולים להיות יחידות סטודיו וסוויטות לסוגיהן) והכולל לפחות 25 יחידות אירוח וכן שטחים : ציבוריים ושטחים שירותיים, והכול בהתאמה לרמה אחת מתוך סיווג של ארבע רמות - A,B,C,D ובהתאמה לאופי המלון.

כמעצב פנים, הגישה שלי בעיצוב ותכנון של כל פרויקט מלונאי, הינה זהה עבור כל מתקן אירוח תיירותי, בין אם זה עיצוב בית מלון, מלונית, דירת אייר בי אן בי או אחר, בכולם עלי לעצב ולתכנן מקום אירוח פרקטי, נוח, מזמין, איכותי וחוויתי.

בבתי מלון יהיו הבדלים ברמת העיצוב והאבזור בעקבות גדלי חדרים שונים ועל פי הרמות השונות שהוגדרו על ידי משרד התיירות - כאמור A,B,C,D שאף קשורות במיקום המלון, בין אם הוא מלון עירוני או נופש וכמובן הנושא המהותי ביותר - תקציב הפרויקט.

בדירות אייר בי אן בי, אין כיום הגדרות של משרד התיירות וזאת קטגוריה שלא הוגדרה בענף המלונאות וכאן כולם חופשיים לתכנן ולעצב כעולה על רוחם ולהחליט איזו רמת אבזור וחבילת מוצרים הם יעניקו לאורחים שלהם. כמובן גם בפרויקטים של עיצוב דירות נופש כמו בכל פרויקט, התכנון, העיצוב והסטנדרט שיינתן, יבוסס בסופו של דבר על פי תקציב נתון וכך תיקבע רמת הדירה.

בנית קונספט עיצובי לעיצוב ותכנון הפרויקט, בין אם זה עיצוב של מלון, עיצוב דירת נופש או עיצוב אכסניה, הינו חשוב ביותר, הקונספט יותאם מראש לרמת התקציב ומשם התהליך יעבוד באופן מסודר וברור.

הגישה שלי בתכנון ועיצוב בתי מלון ודירות נופש, היא שמלונית לא חייבת ליפול ממלון ברמת האירוח, כך גם אכסניה וכך גם דירת נופש או כל פרויקט שאבחר לעצב כמתקן תיירותי.

לתייר מגיעה חוויה ולבעל הנכס מגיע שיקבל תגובות חיוביות מהאורחים, על מנת שיהיה מדורג במקום מכובד באתרים המובילים לחיפוש אחר חופשות, שבהם רובנו משתמשים ומכאן תבוא הצלחת העסק שלו.

236 צפיות
bottom of page