top of page
nir_yefet_restaurant_design.jpg
  • תמונת הסופר/תניר יפת - מעצב פנים

עיצוב והקמת בית קפה


עיצוב בית קפה - עיצוב ותכנון סטודיו ניר יפת

הקמת בית קפה חדש...

לפניכם כמה כלים ונושאים חשובים לבחירת המקום ולתהליך ההקמה

מיקום

המיקום להקמת בית קפה חדש הינו חשוב כבר בתחילת הדרך, מיקום הבית קפה כבר יכול להכתיב את קהל היעד - בין אם עוברי אורח, עסקים ומשרדים סביבכם, קהל שכונתי או קהל שיגיע במיוחד אליכם.

כמובן בחשיבות המיקום מתבטאת גם השכירות, שכן מקומות הנמצאים ברחובות ראשיים עם תנועה רבה, או רחובות עם קסם משלהם, המושך קהל רב, יהיו יקרים מאוד לעומת בתי קפה קטנים ושכונתיים.

יש לבדוק לפני שכירת המקום, אם המקום מתאים מבחינת הרשויות להקמת בית קפה וגם אם ברור שכן - לבדוק אם ניתן לבשל שם או רק להגיש שתיה, ישנם אזורים שבהם לא ניתן להתקין מנדפים או להציב ריהוט בחוץ, לרוב בגלל השכנים והסביבה עצמה ולשם כך עליכם לדעת מראש, מה יהיה התפריט של בית הקפה שלכם.

המיקום, התפריט ושטח המקום, יחד עם התכנית העסקית שחובה לבנותה מראש ולא תוך כדי תנועה, יכתיבו לכם את הצעדים הראשונים לתכנון ועיצוב בית הקפה שלכם.

עיצוב פנים - בתי קפה

עיצוב בתי קפה הינו תחום רחב מאוד וקיימים המון אפשרויות וסגנונות לעיצוב ותכנון בית קפה חדש, כנ"ל גם מבחינת הריהוט. האופי והסגנון של המקום ייקבעו יחד עם מעצב פנים המתמחה בעיצוב בתי קפה, תוך התאמה לסביבה ולקהל היעד.

ישנם בתי קפה צעירים, תעשייתיים במראה של בטון חשוף וקירות חשופים שהטיח קולף בהם ומתחת התגלו בריקים ששימשו בעבר לבניה או בלוקים יפים, בטון וכו'. ניתן ליישם גם את המראה הזה היום על גבי קירות חלקים ולבנים בטכניקות יישום מיוחדות ובאמצעות חומרים מיוחדים - אפילו ליצור מראה של קיר בטון שנוצר ע"י קרשי בנין ניתן ליצור על גבי קיר גבס חדש וחלק.

ניתן לעצב את בית הקפה בסגנון מודרני וחדשני שרק לידיעה, גם המראה התעשייתי של בטון חשוף ומתכת נחשב היום לחדשני, ישנם טרנדים רבים לעיצוב בית קפה ולבחירת הסגנון העיצובי, בחירת חומרי הגמר והנראות הכללית יש להיוועץ עם מעצב פנים המתמחה בבתי קפה.

מיתוג

אם אתם רוצים להבדיל את עצמכם מאחרים, לעורר השראה בעיני הלקוחות שלכם, נושא המיתוג של המקום חשוב מאוד וכך גם תקבעו את הזהות שלו.

ריהוט בתי קפה

בארץ קיימים ספקים רבים של ריהוט בתי קפה, גדולים וקטנים ומעת לעת צצים גם ספקים חדשים, לעתים תראו את אותו כסא אצל ספק אחד במחיר שונה מאשר שתראו את אותו כסא אצל ספק אחר, אבל תדעו שלרוב זה לא אותו כסא ולא אותם האיכויות. בעולם קיימים ספקים רבים מכל המדינות וכל מדינה והאיכות שלה, אינני אומר למשל שסין נופלת מהאיכות של כסא מאיטליה, אלא לפעמים המצב יכול להיות נכון או ההיפך שהראשון דווקא יהיה יותר טוב מהשני מבחינת עמידות ונוחות.

לאורך שנות הניסיון שלי בתחום ועצם כך שאני בעצמי מעצב רהיטים, למדתי לזהות איכויות של ריהוט, עמידות, חוזק ואפילו ניסיון ממשי בריהוט או ספק כזה או אחר בהתעדכנות עם הלקוחות שלי באם הם מרוצים מהריהוט לאורך זמן ואם גם השירות של אותה החברה שסיפקה את הריהוט היה כפי שהם תיארו במעמד ההזמנה.

ציוד

ציוד עבור בית קפה או מסעדה, הינו ציוד יקר וכמו בכל דבר יש חברות שונות אשר נותנות מענה לציודים הנדרשים עבורכם כמו מכונת קפה, מקררי עבודה, מקררי ויטרינה, כיריים וכו', חשוב מאוד להכיר את החברות, את השירות ולקבל מידע על החברות האלו ממעצב פנים שהתנסה עימם, או ממתכנן מטבחים ובעלי עסקים בתחומכם. נפילה עם ציוד לא תקין ושירות שלא קיים, עלולה לדרדר אתכם מטה או להקשות על התקדמות והצלחת העסק.

רמת השקעה נדרשת לעיצוב בית קפה

רמת ההשקעה הינה תלויה בראש ובראשונה בכיס שלכם ולא הייתי מציע לבוא ולפתוח בית קפה, לפני שישבתם והכנתם תכנית עסקית.

על מנת להיות זהירים, כדאי לשכור מעצב פנים עבור יעוץ לגבי הנכסים שעומדים על הפרק ולבדוק מה ההבדלים ביניהם ובאיזה מהם כדאי וניתן להקים בית הקפה.

קחו לדוגמה מצב שבו יש לכם שני נכסים שביניהם אתם מתלבטים - האחד במיקום מעולה אך השכירות גבוהה והשני במיקום פחות טוב , למשל מבחינת תנועה, אבל נמצא בשכונה נחמדה שבעבר פעל באותו הנכס בית קפה - איזה מן המקומות תבחרו אם התקציב שלכם מוגבל? האם תלכו על המיקום בשכירות גבוהה שלא פעל שם בית קפה ובו תצטרכו להקים את כל התשתיות, או על המקום שיכול לחסוך לכם כסף רב היות ופעל שם כבר בית קפה והתשתיות במרביתן קיימות עם השכירות הנמוכה?

כדאי לשקול את הנושאים האלו ונושאים רבים נוספים, יחד עם אנשי מקצוע ולהבין מה גודל ההשקעה הנדרש לכל מקום.

מתוך הניסיון המצטבר שלנו כבר למעלה מעשור, יצא לי לפגוש יזמים רבים שאינם יודעים לקראת מה הם הולכים, כשאני שואל מישהו שכבר לקח מקום ועכשיו מחפש מעצב פנים - מה גובה התקציב שלכם להקמת הבית קפה ? ואני נענה בתשובה - " עדיין לא החלטנו " זה מדליק אצלי נורות אדומות - אם היזם הינו בעל משאבים בלתי נדלים של כסף, אז אני יכול להבין את ההתלבטות שלו, אבל אם היזם מוגבל בתקציב, לצורך הדוגמה כזה שיש לו ביד 200,000 ש"ח ועוד אשראי של 100,000 ש"ח מהבנק הוא עלול ליפול חודש לאחר שייפתח את המקום במידה ולקח מקום שידרוש ממנו השקעה של 400,000 ש"ח.

כך לידיעתכם נופלים מרבית העסקים בתחום הבתי קפה והמסעדות, לרוב זה קורה לחסרי ניסיון בתחום שפשוט החליטו לפתוח בית קפה ללא כל התייעצות מוקדמת או בעקבות בחירה בבעלי מקצוע שאינם מנוסים מספיק.

301 צפיות
bottom of page