top of page

עיצוב בית קפה - ברטה

עיצוב בית קפה ברטה
קפה ברטה, עוצב בהשראת השיר "קפה אצל ברטה", אשר נכתב ע"י אהוד מנור על חברו הטוב צדי צרפתי ועל שמו גם נקרא המקום בסופו של דבר.
סיפור השיר הוא שצדי צרפתי היה נוהג להיפגש עם מגדת עתידות בבית הקפה השכונתי שלו, בכל פעם שהיה מרגיש מצוקה וחוסר ביטחון בדרכו כשחקן וכבמאי.
מגדת העתידות הייתה נוהגת לומר לו "אחרי כמה צרות גדולות פתאום תרגיש נפלא, תהיה לך שמחה גדולה, מילה של ברטה זאת מילה" . השיר היה ללהיט בשנות ה-70 בביצוע "הנשמות הטהורות" .
בית הקפה עוצב בסגנון ייחודי, חמים ונעים המתקשר עם השיר המדובר, בהלבשת קירות בית הקפה עוצבו טפטים פרסומת וכרזות של הופעות להקת "הנשמות הטהורות", בשילוב אלמנטים אורינטלים ישנים ונושנים בעיצוב הכללי של המקום ובעבודות המסגרות השונות – אריחי הבטון עם ההטבעות והעיטורים הזכורים לנו מאותה תקופה ולפניה מסמלים עבורנו את מגדת העתידות – הסמלים והעיטורים המעטרים את אריחי הבטון נראים כמו צורות וסמלים מסתוריים שניתן לדמיין אותם כקעקועים המתקשרים עם מגדת עתידות.
אריחי הבטון רוצפו על גבי הרצפה וקירות הבר בצורה מופשטת הנראת כחסרת סדר, אך מסודרת ומתוכננת מראש לפי תכנית שהוכנה על ידנו, כדרך לביטוי סערת הרגשות, אי הוודאות והבלבול שאפיינו את גיבור השיר.

עיצוב פנים : סטודיו ניר יפת

bottom of page