ניר יפת - מעצב פנים

3 דקות

מעצב פנים או אדריכל

עודכן ב: 16 יונ 2022

אנשים רבים תוהים כאשר הם לקראת שיפוץ או פרויקט לבניה, באם הם זקוקים למעצב פנים, לאדריכל או לשניהם.

במקרה של בניה חדשה, זה ברור וכמובן שיש צורך באדריכל, כי הוא בעל הסמכות להוצאת היתרים והתנהלות מול הרשויות לצורך קבלת היתר.

והיה ונבחר אדריכל יחד עם מעצב פנים, זאת תהיה הנוסחה לפרויקט מושלם, אשר יתוכנן היטב.

האדריכל יתרכז בעבודתו אל מול הרשויות , עריכת התכניות וההיתרים ואילו המעצב יעבוד בתאום מלא עמו וידאג לכך שהפנים יתוכנן בקפידה ובהתאמה ללקוחות.

אדריכל

לאדריכל יש את הסמכות וההכשרה לתכנון מבנים חדשים ו/או תוספות בניה, אדריכל מתכנן מבנים חדשים ותוספות למבנים קיימים, מתנהל מול הרשויות המקומיות ודואג להיתרים הנדרשים לצורך הבניה החדשה.

לא כל האדריכלים מעניקים שירותי עיצוב פנים, ישנם אדריכלים שמעסיקים במשרדם מעצבי פנים, או שהם בעצמם גם עושים עיצוב פנים.

מעצב פנים
 
מעצב פנים, הוא מי שהוכשר להיות המתכנן והמעצב של פנים המבנים, אשר העיצוב שלהם גולש לרוב אל החוץ על מנת להשלים את זרימתם של החללים השונים והקשר בין הפנים לחוץ.

מעצב פנים מסוגל לתכנן ולעצב כל פנים של מבנה והוא אחראי על המון נושאים בעיצוב הפנים של המבנה, בין אם המבנה הוא עסק פרטי או דירת מגורים.

הנושאים שעליו אחראי מעצב פנים בתכנון פרויקט :

בנית הפרוגראמה לתכנון יחד עם הלקוח, בהתאמה לצרכים, לציפיות ולדרישות הלקוח

תכנון וחלוקות החללים

קביעת קונספט עיצובי

הפקת תכניות ביצוע לכלל בעלי המקצוע

הפקת תכניות נגרות לביצוע

בחירת חומרי גמר

גוונים

טקסטורות

טקסטיל

ליווי הפרויקט

פיקוח

בחירת גופי תאורה, ריהוט ועוד ועוד

מעצב פנים, מכין את כל התכניות הנדרשות לצורך ביצוע הפרויקט : תכניות הריסה ( במקרה של מבנים קיימים ), תכניות בניה, תכנית ריצופים וחיפויים, תכנית תאורה וחשמל, תכניות נגרות, התקנות, אינסטלציה, תקרות, פתחי מיזוג וכל אשר יידרש, לצורך ביצוע הפרויקט והקפדת מעצב הפנים, על מימוש העיצובים שלו ותכניות הביצוע, לאחר שכל אלו נסגרו ואושרו על ידי הלקוח.

בנוסף מעצב הפנים מלווה את הפרויקט, מדריך את בעלי המקצוע השונים, נפגש עם קבלנים, ספקים ויועצי הפרויקט וביחד עימם דואג לכך שהתכנון מתקיים כפי שצריך, באיכות הביצוע ובלוחות הזמנים שנקבעו.

הריסת קירות ועמודים

לעתים כשאני נתקל בשאלה אם אני זקוק לאדריכל או מעצב פנים, לרוב זה מסיבה של הריסת קירות קונסטרוקטיביים או עמודים קונסטרוקטיביים, אשר מביאים אותו למחשבה שעליו לקחת אדריכל בלבד - תשובתי למקרה זה, היא שאין קשר בין הדברים ושניתן לשכור גם אדריכל שעוסק בעיצוב פנים או מעצב פנים בלבד.

לצורך הנושא האמור בנושא קונסטרוקציה, גם אדריכל וגם מעצב פנים יבקשו בסופו של דבר מהלקוח לשכור את השירותים של מהנדס או קונסטרוקטור ובוודאי לפני כל נגיעה או הריסה של אלמנט קונסטרוקטיבי במבנה.

מהנדס הוא זה שנותן את חוות הדעת שלו על פי התכנון ההנדסי הקיים של המבנה, יסייר בשטח עם מעצב הפנים של הפרויקט ויחליט באם ניתן לגעת באלמנטים קונסטרוקטיביים או לא ובמידה ויחליט שכן ניתן - יציע אפשרויות תכנון קונסטרוקציה ותמיכה חדשה למבנה, באזורים שבהם הורדו אלמנטים קונסטרוקטיביים כאלו ואחרים.

בסופו של דבר, בנושאים מסוג זה אחראים מהנדס או קונסטרוקטור, על האישור לביצוע ותכנון הביצוע בהתאם לתכנון של המעצב, תוך ווידוי שאין בכך סכנה ושהמבנה יישאר בטוח. כמו כן יפיק המהנדס את התכניות והאישורים הרלוונטיים יחד עם חתימתו עליהם, מה שמהווה אישור מהנדס.

אדריכל ומעצב פנים יחד

בפרויקטים רבים אדריכלים ומעצבים משתפים פעולה יחד, בעיקר בפרויקטים גדולים אך גם בפרויקטים קטנים.

בפרויקטים רבים למשל, אני כמעצב פנים של הפרויקט, תכננתי תוספות למבנים, שינויי חזיתות, יחד עם עיצוב פנים מלא לכל הפרויקט ואת התכניות שהיו חייבות בהיתרים, אדריכלים מטעמי ביצעו.

פרויקטים אשר מתוכננים על ידי אדריכל יחד עם מעצב פנים, אלו פרויקטים שמתוכננים בקפידה ומתוכננים היטב, שני בעלי מקצוע חיוניים, קשובים לרצונות הלקוח ומימושם, כל אחד בתחומו ובסיוע הדדי אחד לשני.

#אדריכל #מעצבפנים #מעצבפניםואדריכל #מעצביפנים

72